האם ליסינג פרטי משתלם עבורכם?

סקרים שנערכו בתחום ההעדפות של הישראלים באשר לשיטות למימון הרכב מצאו כי ישראלים רבים בוחרים כיום בשיטת הליסינג הפרטי, לטובת רכישת רכב. אולם, האם ליסינג פרטי הוא משתלם? בכדי להבין זאת, נבין קודם במה מדובר. בשיטת הליסינג הפרטי, בניגוד לליסינג המימוני, חברת הליסינג לא מעניקה שירותים כלשהם עבור הרכב. כלומר, האדם ששוכר את הרכב  מחברת הליסינג, צריך לשלם לה בכל חודש סכום קבוע, ואם יש בעיה באוטו – הוא מטפל בהם בעצמו. לאחר שלוש שנים, הוא יכול כמו בליסינג המימוני, לקנות את הרכב במחיר מופחת, או להחליף לרכב אחר ולהתחיל את הליסינג מחדש.

אז איך נדע אם זה כדאי?

  • מחיר חודשי נמוך – יותר מכל שיטה אחרת של ליסינג ,אין ספק כי ליסינג פרטי היא השיטה הזולה ביותר. הסיבה לכך היא שחברת הליסינג לא מעניקה לכם אף שירות, זולת השכרת הרכב עצמו. עלויות של ביטוח או טיפול ברכב הן עליכם. בשיטה זו כאמור – הליסינג עצמו הוא הזול ביותר, ובאשר לשירותים האחרים – אתם חופשיים לפנות כמובן לשירותים הזולים והיעילים ביותר שיש מבחינתכם.
  • על מי זה נרשם? – יש לוודא האם בתקופת הליסינג, הרשם יהיה רשום על שמכם, או על שם חברת הליסינג. מדוע זה חשוב? אם בעתיד תרצו לרכוש את הרכב ולאחר כמה שנים למכור אותו – ברגע שהרכב רשום על שמכם ולא על שם של חברת ליסינג – ערכו נשמר ולא יורד.
  • מקדמה ותשלום סופי – בשיטה של ליסינג פרטי יש לשלם מקדמה ותשלום סופי, שהם כמובן מהווים את רוב התשלום. כדאי לראות כמובן מה היחס בין תשלום המקדמה לתשלום הסופי, והאם הוא מתאים לכם. הדבר כמובן משפיע על המחיר שייקבע לאורך כל תקופת הליסינג עצמו. ליסינג פרטי.

אז האם זה מומלץ?

כמו כל שיטת מימון אחרת, לליסינג פרטי יש יתרונות וחסרונות. אין ספק שעובר רוב הישראלים, מדובר על דרך מומלצת ונוחה מאד לרכישת רכב חדש, בתנאי תשלום נוחים למדי.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס


בקרו באתרים נוספים:טרייד אין | מוסך פורד | מצברים | יבוא אישי